vrijdag 12 oktober 2007

Het vervolg

Het weer vandaag ziet er goed uit. We hebben tenslotte een strandvakantie geboekt dus ik wil wel aan het strand kunnen liggen.
We gaan eerst maar een paar boodschappen doen zodat we kunnen ontbijten. Na het ontbijt gaan we eerst maar weer op zoek naar het strand, alleen bekijken we deze keer eerst het plattegrondje dat we gisteren gekregen hebben. Nu zijn we er dus inderdaad zo! We lopen hier wat rond, of liever gezegd heen en weer, zo lang is het strand nu namelijk ook weer niet. Hierna gaan we een cappucino drinken bij een strandtent. Deze tent ligt fantastisch en we besluiten ter plekke dat dit onze stamkroeg maar moet worden. Dat wordt het trouwens uiteindelijk niet.
Hierna is het tijd om terug te keren omdat we om half 12 verwacht worden voor een meeting met de reisleidster.Tijdens deze meeting krijgen we uitleg over Albufeira, en horen we dat Praia da Oura Gouden strand betekend. Tevens kun je dan diverse excursies boeken. Wij boeken alleen een trip met een snelle boot langs de kust, welke later open zee opgaat om dolfijnen te spotten. Dit gaat op maandag gebeuren. Verder is deze vakantie bedoelt als strand vakantie dus boeken we heel bewust geen andere excursies. Nee deze vakantie gaan we bakken, luieren, lezen en niets doen.
Na de meeting besluiten we om langs het strand en over de rotsen naar het oude Albufeira te lopen, daar wat rond te kijken en misschien wel tot de avond te blijven.De wandeling is prachtig en gaan we zeker nog een keer lopen en dan met camera. In Albufeira lopen we wat rond en koop ik andere teenslippers omdat ik op de mijne echt niet lopen kan. Ik krijg er blaren van tussen mijn tenen. We drinken en eten nog wat op een terras aan een soort van Boulevard en besluiten om dat toch terug te gaan naar Praia da Oura. We nemen hiervoor het toeristen treintje wat de hele dag heen en weer rijdt tussen Albufeira en Praia da Oura. Dit kost heel weinig en we nemen gelijk maar een dag kaart. Dat hadden we niet hoeven doen. De trein is een regelrechte verschrikking. Hij zit stampend vol, en we zitten in de laatste wagon. Die wagen slingerd wanneer we bergafwaarts gaan zo erg, dat ik er zeker van ben dat we of om zullen slaan of we op een gegeven moment naar de chauffeur kunnen zwaaien omdat we hem inhalen. Daarbij gaat lopen volgens mij net zo snel. Dus de volgende keer gaan we of weer lopen of nemen we een taxi.

Wanneer we terug zijn in het appartement werk ik dit verslag weer bij en gaat Ko in bad. Hierna wil ik eventjes op bed iets lezen, maar dat lezen eindigt in wel geteld 1 bladzijde, voor de rest heb ik de binnenkant van mijn ogen bekeken.
Deze avond besluiten we dus bij de strandtent van deze morgen te gaan eten. Maar wat ons vanmorgen niet opgevallen was is dat het een chinees is, en dat daar dus werkelijk geen kip zit. We moeten wel over hun terras lopen om op het terras van de volgende tent te komen. Beide vinden we het erg sneu voor de twee chinesen die niets staan te doen, maar we hebben ook geen zin om aan liefdadigheid te doen.
Uiteindelijk valt het eten ook wat tegen bij de buren dus ipv stamkroeg wordt deze tent weer gedegradeerd tot leuk om af en toe een bakkie leut te halen.
Weer terug op de strip halen we nog een erg lekker ijsje en kopen we strandtas, want morgen gaan we bakken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten